دانلود (دانلود چگونه توانستم بی انظباطی حدیث را ساماندهی كنم)

ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم

به صفحه دانلود فایل (دانلود چگونه توانستم بی انظباطی حدیث را ساماندهی كنم) خوش آمدید برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید. شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل دانلود چگونه توانستم بی انظباطی حدیث را ساماندهی كنم را دانلود خواهید کرد

دانلود چگونه توانستم بی انظباطی حدیث را ساماندهی كنم 31 صفحه با فرمت doc

چکیده تحقیق

با نام و یاد یگانه ایزد توانا از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام . پس از آغاز سال تحصیلی و ورود به مدرسه و شركت در شورا ی مدرسه یكی از دانش آموزان را را از نظر نظم و انضباط ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله تقلب در کلاس، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . را در مورد او می شنیدم. ، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر معلم و همكلاسی هایش در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، تشکیل جلسه شورای مربیان و کمک گرفتن از والدین این دانش آموز و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم.

مقدمه

انضباط کلاسی به نظم لازم کلاسی برای یادگیری موثر گفته می شود اگر قرار است فعالیته های کلاسی منجر به یادگیری موثر توسط دانش آموزان شود، نظم و انضباط کلاسی امری اجتناب ناپذیر است. اگر چه ممکن است این تصور در ذهن وجود داشته باشد که علت اصلی عدم انضباط کلاسی مشکلات رفتاری دانش آموزان است، ولی نباید این اصل مهم را فراموش کرد که نظم و انضباط خوب کلاسی نتیجه ی یک تدریس خوب و یک تدریس خوب نتیجه ی داشتن یک طرح درس خوب است. امید است با بهره گیری از این مطالب مشکلات انضباطی دانش آموزان به حداقل برسد و بتوان جوی مناسب برای یادگیری ایجاد کرد نظم خوب معمولا مترادف با سکوت مطلق نیست.

«توصیف وضعیت و تبیین مسئله»

.اینجانب …. مدت …. سال است كه در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم و هم اكنون نیز در كسوت معاون پرورشی در دبستان …..خدمت می نمایم.پس از شروع سال تحصیلی زمزمه های از بی انضباطی ، ناهنجاری و انجام رفتار های مخل نظم درباره یكی از دانش آموزان به نام نگین می شنیدم. آموزگار او و دانش آموزان هم كلاسی اش از رفتار های او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند. تا اینكه تصمیم گرفتم مشكل اخلاقی و انضباطی او را بر طرف نمایم.

با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی نگین است به قرار زیر می باشد:

1- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب یكی از دانش آموزان به نام نگین شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از او به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که او کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با او وارد شد و برای این كار چند بار از خطاهایش چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر وجدانی جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با او یاری و او را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟

2- طی چند ماه متوجه شدم که از طرف همکاران و عوامل اجرایی و دفتر آموزشگاه هم به شدت از این دانش آموز انتقاد می شود و کارهایی را که نگین انجام می دهد خلاف مقررات مدرسه است ولی هیچ کس در صدد اصلاح وضعیت نابهنجار بر نمی آمد.

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

مطالب تصادفی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *